رسانه های جبهه غربگرا و جنگ روانی سیستماتیک در انتخابات

نام نویسنده: نورالدین حداد

جبهه ی غربگرا و کارتل رسانه ای که عمدتا توسط طیف هاشمی مسلک آن [کارگزاران] در حال فعالیت هستند؛ از ماه های قبل از انتخابات تا به امروز و آینده ، صحنه گردانی بخشی از افکار عمومی را بر عهده داشته اند.

جبهه ی غربگرا و کارتل رسانه ای که عمدتا توسط طیف هاشمی مسلک آن [کارگزاران] در حال فعالیت هستند؛ از ماه های قبل از انتخابات تا به امروز و آینده ، صحنه گردانی بخشی از افکار عمومی را بر عهده داشته اند. آنان به طریق روش های ذیل سعی بر تخریب وجه ی نامزدها و منفعل کردن نیروهای فعال رسانه ای در جبهه ی انقلاب را دارند:

  • تکنکیک فریب: وارونه جلوه دادن اتفاقات پیش آمده در عرصه ی اخبار و گزارشات با ابزارهایی چون دروغگویی در قالب وعده و وعید صورت می گیرد.
  • تکنیک فرافکنی: فرافکنی در حوزه سیاست و رسانه ، طبق یک سناریوی خبری هوشمندانه صورت می گیرد. تصمیم سازان رسانه بیشتر برای تبرئه کردن یک طرف و انداختن گناه به گردن طرف دیگر مناقشه از این روش استفاده می کنند.
  • تکنیک شایعه سازی: در روزهای نزدیک به انتخابات به شکل مصداقی شاهد این نقشه راه خواهیم بود. در این تکنیک ، جریان غربگرا با ایجاد شایعاتی چون کناره گیری نامزد یا نامزدها ، اختلاف در نیروهای انقلاب ، پرونده سازی و . . . اهداف خود را به پیش خواهند برد
  • تکنیک برجسته سازی: یکی از اقدامات اساسی نشریات و خبرگزاری های حامی دولت ، تشویش اذهان عمومی با برجسته سازی دستاوردهایی است که عموما تاثیری در مهمترین مسئله ی مردم [معیشت و گله مندی آن ها] ندارد و از این رو سعی بر خلاصی خود از کم کاری های پیش آمده می کنند.

اگر بخواهیم موارد فوق را به صورت عینی تر مورد بررسی قرار دهیم می توانیم به مصادیق رصد شده در ماه جاری [منتهی به انتخابات] اشاره نماییم:

  • فریب مردم با آمار سازی های اقتصادی و القای جمله ی [چرخیدن چرخ زندگی مردم] ، اتهام زنی نسبت به پیشنه ی نامزدهای انقلابی
  • معطوف کردن انتقادات به ساز و کار دولت گذشته از مصادیق تکنیک فرافکنی در رسانه های جبهه ی غربگرا است ، به طور مثال مبدا دانستن دولت نهم و دهم در بحث حقوق های نجومی
  • پیش بینی می گردد تکنیک شایعه سازی در روزهای آتی بیشتر از پیش در عرصه جنگ روانی مورد استفاده قرار بگیرد. اما بحث القاء اختلاف عمیق در جریان انقلاب ، حمایت نیروهای بیگانه از برخی نامزدها ، ترسیم آینده ی تاریک بر اساس مستندات ساختگی از مصادیق روزهای پیشین این تکنیک بوده است
  • یکی از ابزارهای رسانه ای که در روزهای پیش از نام نویسی نامزدهای احراز صلاحیت شده به مدد نامزدهای جبهه غربگرا آمده است تکنیک برجسته سازی است که طی آن از سخنان له و یا علیه نسبت به دولت به صورت اغراق آمیزی [یا معکوس] سخن گفته و مردم را وادار به فراموشی بیش از ۴۰۰ وعده ی انتخاباتی حسن روحانی در سال ۹۲ می کند.

نتیجه گیری: پیش بینی می شود که رسانه های جبهه ی غربگرا با تیترها ، گزارشات ، مصاحبه ها و یادداشت های بی پرواتر و عوام فریبانه تری برای جذب ۲۵ درصد رای خاکستری اقدام نموده و همچنین با استفاده از چهار تکنیک فوق [به ویژه روش های فرافکنی و شایعه سازی] در صدد جبران آرای ریزش کرده از حسن روحانی گردند.

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *